Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Αξιολόγηση Επιχειρήσεων

Περιγραφή Προγράμματος

Οι σύγχρονες επιχειρήσεις καλούνται πλέον να λειτουργούν ως υπεύθυνοι κοινωνικοί πολίτες. Αυτό πηγάζει τόσο από την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία όσον από τις προσδοκίες των σύγχρονων πελατών σε όλο τον κόσμο οι οποίοι έχει αποδειχθεί στατιστικά (http://www.sunstainaability-indices.com) ότι προτιμούν να συνεργάζονται με εταιρείες υπεύθυνες που σέβονται τους ανθρώπους, το νόμο, το περιβάλλον και την επιχειρηματική ηθική.

Η κατάρτιση θα βοηθήσει τις κυπριακές επιχειρήσεις, πρωτίστως την ηγεσία τους, μέσω της αυτό-αξιολόγησης να αντιληφθούν τον βαθμό εξοικείωσης τους με την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ), να εντοπίσουν τις αρνητικές επιπτώσεις από την λειτουργία τους και να υιοθετήσουν μέτρα για να τις περιορίσουν συμβάλλοντας στους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης. Οι επιχειρήσεις/οργανισμοί που επιδεικνύουν σταθερά μια τέτοια υπεύθυνη συμπεριφορά, εξελίσσονται σε ανταγωνιστικές και πρωτοποριακές οντότητες με πιστή και αυξανόμενη βάση πελατών, αλλά και με σημαντικά οικονομικά οφέλη.

Σε ποιους απευθύνεται

Διευθυντικά στελέχη, Υπεύθυνοι ανθρώπινου δυναμικού, ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, business development managers, λειτουργοί εταιρικής κοινωνικής ευθύνης

Εκπαιδευτικοί Στόχοι

Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να:

  1. Να περιγράφουν τι είναι η ΕΚΕ, ποιοι είναι οι άξονες της, ποιους αφορά και ποια είναι τα ενδιαφερόμενα μέρη (stakeholders)
  2. Να απαριθμούν τα οφέλη από την εφαρμογή και διαχείριση της ΕΚΕ
  3. Να διαχωρίζουν πως μπορεί μια επιχείρηση να είναι επικερδής και ταυτόχρονα υπεύθυνος κοινωνικός πολίτης
  4. Να ταξινομούν τα πρότυπα και εργαλεία που προωθούν/υποστηρίζουν την ΕΚΕ

Σε επίπεδο δεξιοτήτων

  1. Να αναπτύσσουν στρατηγική/πλάνο ΕΚΕ
  2. Να επιλέγουν την στρατηγική (εξασφάλιση στήριξης των συμμετεχόντων προς τους στόχους της στρατηγικής)
  3. Να τεκμηριώνουν βάση της ανάλυση ουσιαστικότητας (materiality analysis)
  4. Να οργανώνουν το ερωτηματολόγιο αυτό – αξιολόγησης και τα αναλύουν τα αποτελέσματα

Σε επίπεδο στάσεων

  1. Να συμμετέχουν και να συνεργάζονται για διεξαγωγή δράσεων ΕΚΕ
  2. Να επικοινωνήσουν τις δράσεις
  3. Να υπερασπίζονται Κοινωνικά ή/και Περιβαλλοντικά οφέλη
  4. Να επιτύχουν επιχειρηματικά οφέλη

Θεματικές Ενότητες

  1. i. Βασικοί όροι και έννοιες
  2. Η σημασία και τα οφέλη της ΕΚΕ
  3. Βασικές αρχές και άξονες
  4. Πρότυπα και εργαλεία
  5. Πως μπορεί μια επιχείρηση να είναι υπεύθυνος κοινωνικός πολίτης
  6. Διαμόρφωση στρατηγικής και αυτό-αξιολόγηση
    1. i Στάδια και βήματα διαμόρφωσης στρατηγικής/πλάνου ΕΚΕ
    2. Επικοινωνία της ΕΚΕ
    3. Aνάλυση ουσιαστικότητας (materiality analysis)
    4. Χρήση ερωτηματολογίου αυτό- αξιολόγησης
    5. Σχηματική απεικόνιση
  7. Θεσμικό Πλαίσιο και εθελοντική αυτό- αξιολόγηση
  8. Ευρωπαϊκή και Εθνική Νομοθεσία
  9. Σημασία της εθελοντικής αυτό- αξιολόγησης

Κάνε αίτηση τώρα

Για να προχωρήσετε στην εγγραφή σας, συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα. Η συμμετοχή εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα.